3W1 Práce tesaře a truhláře

VL + ML
  • Předveď29), že umíš používat tyto nástroje: pila, sekera, hoblík, dláto, poříz, rašple, pilník, nebozez, kolovrátek, kladivo, úhelník, pokosník, vodováha, olovnice, křídovaná šňůra. Vyměř paterkou pravý úhel. Navíc udělej nějaký výrobek, přičemž použiješ alespoň 5 z uvedených nástrojůČIN
  • Rozeznej jen dle kresby dřeva našich18) 8 různých stromů. U každého řekni, k čemu je dřevo vhodné z hlediska truhláře či tesaře. Vysvětli51) význam pravé a levé strany prkna. Dobře nabrus dláto, hoblík nebo poříz. Hoblíkem hladce ohobluj rovinu na hrubém prkně 6 dm2. Předveď29) v praxi tyto spoje: přeplátování rohové a křížové, čepování rohové, svlak a spojení na „rybinu“. Postav s pomocníkem užitečnou pevnou tesařskou stavbu (např. krmelec, dřevník, altán apod.), nebo zhotov sám složitější truhlářský výrobek (police, lavice, židle, …)VELKÝ ČIN
18) Naše (druhy, zástupci)
druhy či zástupci živočichů nebo rostlin, které jsou v naší zemi původní.
29) Předveď
předveď (prakticky) odborníkovi19). Ten může dávat doplňující otázky.
19) Odborník
člověk, který:
a) daný obor vystudoval či studuje, pracuje v tomto oboru nebo v něm má hluboké znalosti;
b) zajímá se o daný obor, sám tento čin splnil a může své znalosti doložit dalšími fakty (další příbuzné činy, mistrovství, ceny v soutěžích, výsledky v soutěžích apod.).
51) Vysvětli
popiš odborníkovi19). Ten může dávat doplňující otázky.
19) Odborník
člověk, který:
a) daný obor vystudoval či studuje, pracuje v tomto oboru nebo v něm má hluboké znalosti;
b) zajímá se o daný obor, sám tento čin splnil a může své znalosti doložit dalšími fakty (další příbuzné činy, mistrovství, ceny v soutěžích, výsledky v soutěžích apod.).
×