Velká lóže (+ML)
Velká lóže (+ML)
Malá lóže
Lóže skřítků - korálky
Plníme orlí pera
Svitek
Tituly
1. světlo
2. světlo
3. světlo
4. světlo
Mistrovství
Začínáme
Co by měl každý znát
To nejlepší z praxe
Mistrovství - jak na to
Zásady plnění
Šerpa
Glejty
Stoupání na horu
Historie
Svitek v Čechách
ÚROP
ÚROP
O projektu
2. světlo
2Y Věda
VL + ML
2Y1 Významní přírodovědci
Vyjmenuj 6 až 10 přírodovědců z biologických (nebo geologických) oborů, které považuješ za významné a vysvětli proč. Pohovoř
24)
celkem 20 minut o jejich životě a díle
ČIN
Totéž o 12 až 20 osobnostech z nejméně 10 různých oborů (např. ornitologie, entomologie, ekologie, …), celkem 40 minut
VELKÝ ČIN
24)
Pohovoř (2)
pohovoř před odborníkem
19)
nebo před plénem
22)
. Odborník či plénum mohou dávat doplňující otázky.
19)
Odborník
člověk, který:
a) daný obor vystudoval či studuje, pracuje v tomto oboru nebo v něm má hluboké znalosti;
b) zajímá se o daný obor, sám tento čin splnil a může své znalosti doložit dalšími fakty (další příbuzné činy, mistrovství, ceny v soutěžích, výsledky v soutěžích apod.).
22)
Plénum
veřejnost, kmen, rod apod., na shromáždění či při příležitosti k tomu určené.
2Y2 Významní vědci
Vyjmenuj 6 až 10 vědců z oboru přírodních nebo technických věd (mimo oborů, na něž se vztahuje čin 2Y1), které považuješ za významné, a vysvětli proč. Pohovoř
24)
celkem 20 minut o jejich životě a díle
ČIN
Totéž o 12 až 20 osobnostech z nejméně 10 různých oborů, celkem 40 minut
VELKÝ ČIN
24)
Pohovoř (2)
pohovoř před odborníkem
19)
nebo před plénem
22)
. Odborník či plénum mohou dávat doplňující otázky.
19)
Odborník
člověk, který:
a) daný obor vystudoval či studuje, pracuje v tomto oboru nebo v něm má hluboké znalosti;
b) zajímá se o daný obor, sám tento čin splnil a může své znalosti doložit dalšími fakty (další příbuzné činy, mistrovství, ceny v soutěžích, výsledky v soutěžích apod.).
22)
Plénum
veřejnost, kmen, rod apod., na shromáždění či při příležitosti k tomu určené.
VL
2Y3 Vědecké obory
Pohovoř
23)
30 minut o jednom oboru vědy. Přitom prokaž, že znáš
28)
jeho historii od vzniku po současnost, význam pro lidstvo a vyjmenuj hlavní představitele oboru
ČIN
Totéž o 2 oborech, celkem 60 minut
VELKÝ ČIN
23)
Pohovoř (1)
pohovoř před odborníkem
19)
. Ten může dávat doplňující otázky.
19)
Odborník
člověk, který:
a) daný obor vystudoval či studuje, pracuje v tomto oboru nebo v něm má hluboké znalosti;
b) zajímá se o daný obor, sám tento čin splnil a může své znalosti doložit dalšími fakty (další příbuzné činy, mistrovství, ceny v soutěžích, výsledky v soutěžích apod.).
28)
Prokaž, že znáš (umíš)
popiš či předveď odborníkovi
19)
. Ten může dávat doplňující otázky.
19)
Odborník
člověk, který:
a) daný obor vystudoval či studuje, pracuje v tomto oboru nebo v něm má hluboké znalosti;
b) zajímá se o daný obor, sám tento čin splnil a může své znalosti doložit dalšími fakty (další příbuzné činy, mistrovství, ceny v soutěžích, výsledky v soutěžích apod.).
2Y4 Odborné publikování
Přispěj 3× odborným článkem do nějakého odborného časopisu nebo sborníku, každý článek o rozsahu nejméně 2 stran
39)
ČIN
Uveřejni nejméně ve 3 různých odborných časopisech nebo sbornících celkem 10 článků, každý o rozsahu nejméně 2 stran
39)
VELKÝ ČIN
39)
Strana
rozumí se normovaná strana strojopisu, tj. 30 řádků po 60 znacích.
Projekt věnovaný plnění orlích per dle
Macek Jiří, Wilhelm Petr a kol:
Svitek březové kůry, 2013
Knižní podobu lze zakoupit v
obchůdku Ligy lesní moudrosti
.
O projektu
Podpoř projekt
API
info@orlipera.cz
×