Velká lóže (+ML)
Velká lóže (+ML)
Malá lóže
Lóže skřítků - korálky
Plníme orlí pera
Svitek
Tituly
1. světlo
2. světlo
3. světlo
4. světlo
Mistrovství
Začínáme
Co by měl každý znát
To nejlepší z praxe
Mistrovství - jak na to
Zásady plnění
Šerpa
Glejty
Stoupání na horu
Historie
Svitek v Čechách
ÚROP
ÚROP
O projektu
2. světlo
2W Topografie a zeměpis
VL + ML
2W1 Turistické mapy a náčrty
Prokaž, že znáš
28)
50 značek užívaných na běžných turistických mapách. Zorientuj mapu a v terénu prokaž, že umíš
28)
pracovat na mapě s azimutem, měřítkem a vrstevnicemi
ČIN
Výše uvedené znalosti využij pro nakreslení podrobného pochodového filmu trasy dlouhé asi 5 km, který prověří v terénu druhá osoba (např. cesta na obřadní místo apod.). Dále nakresli situační náčrtky 5 tábořišť, které budou využity pro kroniku nebo pro kmenové záznamy o tábořištích
VELKÝ ČIN
28)
Prokaž, že znáš (umíš)
popiš či předveď odborníkovi
19)
. Ten může dávat doplňující otázky.
19)
Odborník
člověk, který:
a) daný obor vystudoval či studuje, pracuje v tomto oboru nebo v něm má hluboké znalosti;
b) zajímá se o daný obor, sám tento čin splnil a může své znalosti doložit dalšími fakty (další příbuzné činy, mistrovství, ceny v soutěžích, výsledky v soutěžích apod.).
2W2 Zeměpisné pojmy
a) Vysvětli
51)
tyto pojmy:
poledníky, rovnoběžky, obratníky, polární kruhy, póly, zeměpisná šířka a délka, místní čas, pásmový čas
. Uveď příklady různých druhů zobrazení na mapách. Urči v atlase 5 různých míst světa podle zadaných souřadnic;
b) urči optickým přístrojem (sextant apod.) a s pomocí chronometru a údajů z tabulek (Hvězdářská ročenka) zeměpisnou šířku, délku a místní čas s přesností 1° a popiš postup;
c) jako v bodě
b)
, ale optickým přístrojem, který jsi sám vyrobil
50)
, s přesností na 2°.
1 podmínka
ČIN
2 podmínky
VELKÝ ČIN
50)
Vyrob
rozumí se výroba z materiálů, které je možno koupit i v obchodě, není-li stanoveno jinak. Nelze vyrábět ze stavebnice či polotovarů, umožňujících sestavením vznik jednoznačně definovaného výrobku.
51)
Vysvětli
popiš odborníkovi
19)
. Ten může dávat doplňující otázky.
19)
Odborník
člověk, který:
a) daný obor vystudoval či studuje, pracuje v tomto oboru nebo v něm má hluboké znalosti;
b) zajímá se o daný obor, sám tento čin splnil a může své znalosti doložit dalšími fakty (další příbuzné činy, mistrovství, ceny v soutěžích, výsledky v soutěžích apod.).
2W3 Cestovatelé a objevitelé
Vyjmenuj 6 až 10 cestovatelů a objevitelů, které považuješ ve světové a v naší historii za významné a vysvětli proč. Zakresli do mapy jejich cesty nebo místa objevů a pohovoř
24)
celkem 20 minut o jejich životě a díle
ČIN
Totéž o 12 až 20 osobnostech, celkem 40 minut
VELKÝ ČIN
24)
Pohovoř (2)
pohovoř před odborníkem
19)
nebo před plénem
22)
. Odborník či plénum mohou dávat doplňující otázky.
19)
Odborník
člověk, který:
a) daný obor vystudoval či studuje, pracuje v tomto oboru nebo v něm má hluboké znalosti;
b) zajímá se o daný obor, sám tento čin splnil a může své znalosti doložit dalšími fakty (další příbuzné činy, mistrovství, ceny v soutěžích, výsledky v soutěžích apod.).
22)
Plénum
veřejnost, kmen, rod apod., na shromáždění či při příležitosti k tomu určené.
VL
2W4 Mapování oblasti
Bez použití předlohy (jiné mapy) nakresli v měřítku podrobnou mapu oblasti velké 25 ha s použitím jednoduchých pomůcek (s vyznačením všech cest, staveb, vodních toků, lesnických zařízení, význačných stromů, terénních tvarů, …). Mapu využij při kmenové činnosti
ČIN
Nakresli takovou mapu oblasti velké 50 ha
VELKÝ ČIN
Projekt věnovaný plnění orlích per dle
Macek Jiří, Wilhelm Petr a kol:
Svitek březové kůry, 2013
Knižní podobu lze zakoupit v
obchůdku Ligy lesní moudrosti
.
O projektu
Podpoř projekt
API
info@orlipera.cz
×