3E7 Práce s peřím

VL + ML
  • Pohovoř23) o významu orlích per v životě Indiánů10). Prokaž, že znáš28) symboliku a význam 5 různě upravených per (např. zraněn v boji apod.). S použitím peří jiného ptáka než orla vyrob 5 per se správným zavěšením a použij je k ozdobení různých indiánských10) výrobkůČIN
  • Vyrob válečnou čelenku z nejméně 24 per, která mají na dolním konci prachové peří a ozdob ji výšivkou (rozeta či čelenkový pásek). Čelenka může být i černonožská se svislými pery, irokézská péřová čapka, psího spolku, s rohy, ale vždy podle indiánské10) předlohyVELKÝ ČIN
10) Indiáni, indiánský (1)
jedná se o jakýkoliv kmen severoamerických Indiánů žijících na území dnešního USA nebo Kanady.
23) Pohovoř (1)
pohovoř před odborníkem19). Ten může dávat doplňující otázky.
19) Odborník
člověk, který:
a) daný obor vystudoval či studuje, pracuje v tomto oboru nebo v něm má hluboké znalosti;
b) zajímá se o daný obor, sám tento čin splnil a může své znalosti doložit dalšími fakty (další příbuzné činy, mistrovství, ceny v soutěžích, výsledky v soutěžích apod.).
28) Prokaž, že znáš (umíš)
popiš či předveď odborníkovi19). Ten může dávat doplňující otázky.
19) Odborník
člověk, který:
a) daný obor vystudoval či studuje, pracuje v tomto oboru nebo v něm má hluboké znalosti;
b) zajímá se o daný obor, sám tento čin splnil a může své znalosti doložit dalšími fakty (další příbuzné činy, mistrovství, ceny v soutěžích, výsledky v soutěžích apod.).
×