2M4 Denní motýli

VL + ML
  • Urči45) 15 zástupců54) našich18) denních motýlů. Charakterizuj8) motýly a popiš jejich životní cyklusČIN
  • Urči45) 30 zástupců54) našich18) denních motýlů. 15 z nich najdi v přírodě30), nález si zaznamenej55)VELKÝ ČIN
ML: Urči tolik zástupců našich denních motýlů, kolik je ti let.
8) Charakterizuj
vyjmenuj základní rozpoznávací znaky tak, abys mohl danou skupinu (tj. u rostlin oddělení, u živočichů třídu, řád atd.) rozpoznat od jiných.
18) Naše (druhy, zástupci)
druhy či zástupci živočichů nebo rostlin, které jsou v naší zemi původní.
30) Příroda (1)
prostředí mimo vnitřní prostory lidských obydlí přímo určené k bydlení živočichů (hnízdění vlaštovek, rehků, kalousů apod. v budovách se považuje za hnízdění v přírodě), nelze tedy za čin považovat pozorování hnízdění např. exotických ptáků v kleci nebo ve voliéře, byť by byla mimo budovu.
45) Urči
urči druh/zástupce podle vyobrazení v atlase nebo podle exponátů ve sbírkách apod. (je možné i v přírodě) a popiš základní charakteristické poznávací znaky tak, aby bylo zřejmé, že si nemůžeš jednotlivé exempláře splést a můžeš daný objekt určit kdykoliv v přírodě.
54) Zástupce
živočich či rostlina určená buď pouze rodovým jménem (např. javor – v tom případě lze počítat pouze 1× z rodu javor) či rodovým a druhovým jménem (např. javor mléč, javor horský – v tom případě se počítá každý druh).
55) Zaznamenej
zapiš název, datum, místo a stanoviště (např. sasanka hajní, 22. 3. 2013, Křivoklátsko – údolí Javornice, smíšený les u potoka).
×